HISTORIK


Som selvstændig, og igennem virksomhederne Living Institute og MindLab, har jeg arbejdet med en række forskellige kunder i Danmark og udlandet. Iblandt dem:

ARLA, Carlsberg, Cheminova, Chevron, Coloplast, Aarhus Universitet, Rambøll, Novo Nordisk, LEGO, Nordea, Københavns Universitet, Bestseller, Rockwool, Nilfisk, Maersk, Lundbeck, Landbrug og Fødevarer,KMD, Kaospiloterne, IDA Ingeniørforeningen, Leo Pharma, Merck, Danske Bank, Siemens Windpower, Vestas, TORM, Udenrigsministeriet, Den Amerikanske Ambassade, Oticon, Væksthus Sjælland, Dansk Industri, DTU, Det Maritime Danmark, DONG, Energinet, Ernst & Young, Fritz Hansen, Vattenfall og mange mange andre.

Specifikke kulturer


Oplæg og rådgivning med udgangspunkt i særlige landekulturer med relevans for samarbejde og forretning.

Igennem mit arbejde med virksomheder og organisationer, og igennem et grundigt studie af konkrete kulturer, har jeg specialiseret mig i at forklare særligt forkskellen på den danske kultur og en lang række andre nationers.


Det "mærkelige" danske

Mit ambition er først og fremmest at give danskere et indblik i deres egen kultur, så de lærer hvordan det, de selv oplever som "normalt", i virkeligheden er meget særligt. Dette oplæg holder jeg gerne med både danskere og udlændinge på samme tid og selvfølgelig også på engelsk


og det amerikanske, polske tyske, eller hvad med kulturforskellene i Norden?

Derudover kender jeg også til en lang række andre af de kulturer vi ofte samarbejder med og kan kombinere dette på flere forskellige måder. Hovedfokus vil altid være på samarbejde, således at mine oplæg, workshops og rådgivning altid sætter fokus på forretningen eller det daglige arbejde. På den måde bliver teori til noget praktisk anvendeligt.


Samarbejde over kulturgrænser


Workshops eller længere forløb der bibringer medarbejdere en højere grad af "Kulturel Intelligens"

Når først vi ved lidt mere om hinandens forskelle skal vi naturligvis forstå hvad vi stiller op med dem. Jeg har leveret workshops og træning i kulturforståelse i mange år - af kortere og længere varighed. På medarbejderniveau så vel som på et højt ledelsesniveau. "Kulturel Intelligens" er en central kompetence for fremtidens organisationer og virksomheder, hvis de skal lykkes med deres mål i en global verden. Med udgangspunkt i mine bøger, og mange år som træner, lærer jeg jer på en underholdende, praktisk og varieret måde, hvordan I får større indsigt og forståelse for betydningen af kulturer hos jeres kollegaer, kunder og stakeholders og hvordan I håndterer forskellene mest hensigtsmæssigt.


Grupper, ledere, inspiration eller træning

Sådanne programmer kan organiseres for både grupper, enkelte ledere, teams eller hele organisationer. De kan være fokuseret på særlige nationaliteter, eller brede kompetencer og Kulturel Intelligens kan testes sammen med mine internationale samarbejdspartnere.

       Jeg er certificeret i



 

Cultural Intelligence Assessment

LEGO Serious Play